ГоловнаМодернізація

Модернізація танка Т-72

Для підвищення бойової ефективності танків Т-72, які знаходяться в експлуатації, Харківським конструкторським бюро з машинобудування ім. А.А. Морозова розроблена і реалізована комплексна програма їх модернізації до конфігурації Т-72АГ.

 

Програма модернізації передбачає усунення відставання Т-72 по бойовими характеристиками, вогневої потужності і живучості від сучасних бойових танків і продовжує термін служби нинішнього покоління танків на 15-20 років. Т-72АГ вперше був показаний на виставці «IDEX-97» (Абу-Дабі, ОАЕ) в 1997 році.

Специфікація

 

Т-72

Т-72АГ

Бойова маса, т

41

46

Екіпаж, чол

3

3

Габаритні розміри

Довжина,мм

9500

9500

Ширина, мм

3600

3600

Висота, мм

2226

2226

Максимальна швидкість по шосе, км/год

60

65

Середня швидкість по сухій ґрунтовій дорозі, км/год

32..38

40..45

Запас ходу

550-650

550-650

Глибина водних перешкод, що долаються без підготовки, м

1,2

1,8

Силова установка

Потужність двигуна, к.с.

780

1000/1200

Удільна потужність к.с/т

19

21.7(26.08)

Удільна витрата палива г/Квт.год

245

218

Періодичність обслуговування касет повітряочисника в особливо запилених умовах, км

300

1000

Дальність ефективної стрільби, м

Бронебійно-підкаліберний снаряд

1800

2500

Керована ракета

немає

5000

Танковий балістичний обчислювач

немає

є

Озброєння

120-мм або 125-мм гармата КБАЗ

7,62-мм кулемет

12,7-мм кулемет

комплекс керованого озброєння

Реалізована на Т-72АГ модернізація передбачає заміну штатного двигуна потужністю 780/840 к.с. новим двигуном серії 6ТД, який був розроблений для танків Т-80УД/Оплот. Є два різних варіанти дизельних двигунів: 6ТД-1 потужністю 1000 к.с. і 6ТД-2 потужністю 1200 к.с. Обидва двигуни забезпечують високі характеристики при експлуатації в умовах пустелі при температурах навколишнього середовища до 55 градусів вище нуля. Двигуни 6ТД-1 і 6ТД-2 можуть працювати на різних видах палива, в тому числі: дизельне, бензин, гас, паливо для реактивних двигунів або ж їх суміш в будь-якій пропорції. Компактність двигуна і особливості конструктивної схеми дозволяють розмістити його поперечно в МТО танка і співвісно з бортовими коробками передач. Це значно спрощує трансмісію танка і забезпечує мінімальні розміри МТО - 3,1 м3.

Для підвищення тактичної мобільності Т-72АГ додатково може бути обладнаний супутниковою системою навігації. Для підвищення рівня захисту на танку Т-72АГ встановлюються додаткові броньові модулі на лобові частини корпусу та башти, вбудований динамічний захист (ВДЗ) на корпус і башту, а також бортові екрани з ВДЗ в передній частині корпусу. З метою підвищення захисту екіпажу від зброї масового ураження на танк Т-72АГ встановлюється система колективного захисту, призначена для герметизації населеного відділення. Додатково на Т-72АГ може бути встановлений комплекс оптико-електронної протидії «Варта».

На танку Т-72АГ при модернізації можливо зберегти штатну 125-мм гармату 2А46. Однак для підвищення вогневої мощі її доцільно замінити на 125-мм гармату КБА1 українського виробництва. Ця гармата забезпечує найвищу ймовірність потрапляння з танкового озброєння не тільки при стрільбі з місця по місцю, а й при стрільбі в русі по рухомій цілі. Крім того, існує варіант модернізації Т-72 із застосуванням гармати калібру 120 мм і боєприпасів стандарту НАТО. Відмінною рисою Т-72АГ є наявність зенітної установки закритого типу, розміщеної на командирському люку. Також на модернізованому танку Т-72АГ встановлюється сучасний комплекс управління вогнем, що дозволяє ефективно вражати нерухомі і рухомі цілі як з місця, так і у русі. На заміну прицілу ТПД-К1 встановлений приціл 1Г46 з лінією візування, стабілізованою як у вертикальній, так і в горизонтальній площинах. Замість нічного прицілу ТПН-1 (ТПН-3), встановлений нічний комплекс навідника ТО1-КО1Е з прицілом ТПН-4Е. Даний приціл забезпечує дальність бачення вночі в пасивному режимі до 1200 м. Новий комплекс управління вогнем танка може включати в себе комплекс керованого озброєння.

Пропоновану модернізацію технічно можливо проводити на виробничих потужностях в країні замовника, що зводить собівартість робіт до мінімуму.

Передбачається використання якомога більшої кількості компонентів і вузлів місцевого виробництва, більша частина роботи буде проводитися в країні замовника, і лише найбільш складні компоненти будуть закуповуватися. При цьому остаточна збірка проводитиметься в країні замовника.